Accueil / Histoire et fonction / Maisons, services et charges / Ouvrages avant 1800 / Estat de la France comme elle estoit gouvernée (...)

Estat de la France comme elle estoit gouvernée en l’An 1648

Nicolas Besongne, Louis Trabouillet

Besongne, Nicolas / Trabouillet, Louis, Estat de la France comme elle estoit gouvernée en l’An 1648, Paris. Réimpression, L’arche du livre, Paris, 1970.

Extrait de l’ouvrage

Que l’Estat de France ait esté de tout temps Monarchique, est une chose trop notoire pour en douter. Car encore qu’on dise que le Roy Louys XI. ait mis les Rois hors des pages, c’est à dire qu’il ait osté au Parlement le grand pouvoir & l’authorité qu’il avoit usurpée sur l’Estat, & qu’il semble que les Lois fondamentales de l’Estat, les ordonnances des Rois precedens brident en quelque façon la puissance absolue du Roy, joint qu’outre cela il a accoustumé de se servir en toutes deliberations de plusieurs Ministres & Conseillers, & mesme quelquefois d’assembler les Estats du Royaume, si est ce que ce n’est que pour assister le Roy de leur conseil, en sorte que de puissance absoluë il ne laissa pas de faire ce que bon luy semble, n’alleguant pour raison de sa volonté qe son bon plaisir : en ces termes, Car tel est nostre bon plaisir, &c.

Accéder à l’ouvrage (Google Books)